Julen!

JUL JUL STRÅLANDE JUL!
Ja, då är det 4 dagar kvar till julafton.
Jag undrar hur denna julen kommer att se ut, hos dom flesta ser julen precis likadan ut varje år. Man träffas hela familjerna äter god mat, har allmänt trevligt, tomten kommer till alla barnen, och julklapparna ligger i stora högar.
Ja, men så ser de ju inte ut hos alla! Mitt i vårat egna julstök glömmer vi bort de stackare som ingen familj har, de som lever ensamma, de som inte har någonstans att bo. De familjerna som inte har dessa pengar att lägga på julklappar. De som står inför valet ''hyra eller jul mat och julklappar'' Det är hemskt fruktansvärt hemskt, och här sitter vi och planerar hur vi kan få den bästa julen igen!
Nää, jag hoppas att jag får jobba på jul så jag kan sprida lite julglädje till dom äldre=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0