Distans!

Det är många som undrar varför jag har valt att plugga på distans och vad det igentligen går ut på. Så de hade jagg tänkt att svara på.
När jag hade sökt denna kursen jag läser nu såg jag hur långa dagarna var och jag kände bara nej för helvete, de orkar jag inte med. Så då beslöt jag mej för att vänta med att läsa kursen tills jag skulle känna för att gå tillbaka till skolan, men då hittade jag samma kusr jag ville läsa fast på distans, och då tänkte jag att de passa perfekt rför mej, eftersom jag jobbar ibland så kan jag nu göra båda sakerna samtidigt!
Nu när jag pluggar på distans har jag kontakt med min lärare via mailen och ibland pratar vi på telefon. Jag kan plugga när jag vill och känner jag för att göra något på dagen så kan jag göra de, för då kan jag göra de på kvällen. Jag kan sova bort en hel dag, men då blir de lite mer plugg dagen efter. Men jag kan verkligen göra precis hur jag vill och de är ingen lärare som står å tjötar hål i huvudet. Men bäst av allt är nog att jag inte behöver gå upp tidigt på morgonen för att gå iväg till skolan.
Skulle ni kunna tänka er att plugga på distans? Eller går ni hellre till skolan och har vanliga lextioner?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Rebecka!

Jag håller nog med dig. När jag kommer hem från mitt år i USA så ska jag nog läsa en kurs på distans och försöka få ett jobb och jobba samtidigt och sedan när jag söker till Polis så är det på skolan. Skönt att kunna sköta sig själv. Men det gäller att man har självdiciplin. :)



Kram

2010-11-05 @ 01:44:34
URL: http://sofiaemilykarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0