Det finns saker ni motarbetar hela tiden!

Jag har i flera års tid, eller sen jag tagit studenten och innan dess försökt komma på vad jag ska jobba med, vad jag vill vidare utbilda mig till. Alltid hamnar jag på sjuksköterska, barnsjuksköterska, barnmorska eller polis. De är väl de jag vill mest. Men för att jag skall få detta att gå igenom behöver jag läsa till matte B och till polis behöver jag ha historia A.
Jag tog kontakt med min handläggare på arbetsförmedlingen och berättade hur jag hade tänkt att göra. Eftersom att jag får pengar från af så får man inte plugga på dagtid då dom drar av pengar och jag behöver alla pengar jag kan få för att vardagen skall gå ihop. Så jag mailade henne och sa att jag till hösten tänkte läsa matte B samt Historia A, jag tänkte då läsa matten på kvällstid, en kvällskurs vi har i Trollhättan och historia på distans, för det är ju ändå på min fritid. Jag beslutade mig för att offra den tiden av fritiden för att jag vill komma dit jag vill i livet. Till svar fick jag att reglerna ändrats och att man inte kan läsa varken på kvällstid eller distans längre.
Jag blev självklart ledsen och besviken, på hur dom behandlar oss ''unga'' men också de vuxna som sitter i samma situation. Ska vi behöva sitta hemma dag in och dag ut, visst jag jobbar timmar, men de går inte ihop och det är inte alltid man får jobba varje månad osv, så jag vet ju inte säkert hur mycket pengar jag skulle få varje månad. Och jag har ju trots allt en hya att betala, plus el samt andra småräkningar som tillkommer.
Jag har pratat med Soc och dom kommer inte att hjälpa till.
De är ju vi unga ni kommer behöva. Om ingen kan vidare utbilda sig på grund av en sån här skit sak vart kommer världen att ta vägen?
Ni motarbetar verkligen oss unga. ! Men snart kommer den dagen vi kommer att motarbeta er!! Tänk på de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0