God morgon!

Är de någon som har funderat på hur de fattiga barnen har det? Hur deras vardag ser ut? Är det någon som funderat på hur det kan se ut på de platser där bomber fallit och på barnen som bodde i dessa hus som idag inte finns? Vet ni vart dessa barnen befinner sig? Är det på gatan eller bygger familjen nytt hus?
Vad äter dessa människor på dagarna och vad gör dom med de smutsiga vattnet?
Det är saker som jag själv har funderat över, inte så att jag funderar på det varje dag men ibland. Och varför skall inte jag kunna hjälpa barnen i världen? Tänk om alla personer i Sverige skulle gett en ynka krona då hade vi på en dag samlat ihop 9 miljoner kronor ungefär.
Därför behöver vi hjälpas åt! Kan ni hjälpa mig att hjälpa världen?
Det skulle betyda oerhört mycket inte minst för mig utan även för dom som får hjälpen!
// Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0