Fy för vissa folk!!

Här i våran kommun finns det 2 sociala, glada och underbara personer. Båda ena en kille och den andra en tjej är väldigt sociala och tycker verkligen om att prata och träffa nya människor. Dom ser alltid så glada ut och har alltid ett leende på läpparna, men en sak till som de båda har gemensamt är att dom har en eller flera (vet inte riktigt) funktionsnedsättningar.
''barnen och ungdomarna'' här i stan, (inte alla men vissa) har kommit på att det är väldigt roligt att ''reta'' dessa två. Dom utnyttjar dom på ciggaretter, pengar och sprit. Dom kör med allt. Men det enda dessa två personer vill är att umgås och träffa folk.
(vissa) Springer efter, skriker fula ord behöver jag ens fortsätta?
Jag blir SÅ arg och nu menar jag arg, men inte bara arg, jag blir besviken på dessa personerna som håller på såhär.
Idag när jag väntade på bussen så var de några som höll på att jävlas med denna killen, man såg på honom hur han försökte dra sig undan och jag som inte kan hålla tyst och sitta och kolla på när sånt här händer, reser mig upp och går fram till dessa personer. Säger till dom att dom ska sluta och att dom ska gå där ifrån. Och de gör dom.
När bussen sedan börja rulla kunde jag inte sluta tänka på detta. Jag blir så illa berörd, även fast de inte är ig dom gör illa. Men behandlar man folk såhär? Är det acceptabelt? Varför är de inga andra som sätter Stopp?
Dom skrattar och ser glada ut, men vad vet vi vad dom gör när dom kommer hem? Gråter? deppar?
Att få en funktionsnedsättning eller ett funktionshinder kan hända alla, stora som små. Tex om man varit med i en olycka osv, vill ni bli behandlade såhär eller vill ni bli behandlade med respekt?
Jag tycker att detta är så lågt, att ge sig på personer som inte riktigt kan försvara sig!
Ni som håller på såhär har jag ingen respekt för, behandla folk som ni själva vill bli behandlade. Och sluta upp med dehär tramset.
( Ni som är inne och läser och vet att ni har gjort någonting eller om ni vet vilka dessa två personer är säger inga namn här för dom är anonyma. Men ni som känner igen er och vet at ni har varit delaktiga i någonting sånt här! Ställ er i skammrån.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0