Rebecka älskar sin Mimmie<3

Ja, nu börjar faktiskt jag med tröttna på tjat om unga gravida!
Dom flesta bara trakasserar och kommentarar elaka saker hela tiden!
'' de kommer inte att funka'' ''varför skaffa barn så tidigt'' ''du kommer inte klara av de'' osv osv.
Även om ni känner personerna eller inte så ska man inte kommentera sånt. Okej jag kanske inte har varit bättre själv, men innan de själv hände mig att en kompis blev gravid så var de ju så man tänkte eller jag tänkte så i alla fall. Men sen när jag fick reda på att min kompis skulle behålla sitt barn så är de enda jag sagt att jag kommer stötta henne. Jag har lovat att vara med på förlossningen och jag har lovat att vara med på BB, jag har lovat att hjälpa henne när hon kommer hem.
Men hur tror ni att de unga blivande mammorna känner sig när de får nedkränkta kommentarer varje dag om att dom är för unga och inte kommer klara de. Man har sin åsikt om åldern och den kan man gärna dela med sig om men att säga tt man inte kommer klara de, de ska man bara hålla käften om. Det är ingen som vet det förrens barnet har kommit och det gått en tid.
Mammorna ska inte ens behöva bevisa för folket att dom klarar de.
Dom har det redan jobbigt som dom har de, med skola, jobb, pengar, lägenhet, soc, ja ni vet allt dedär som dom unga måste tänka på för att allt ska funka. Och med era komenatrer blir de bara jobbigare för dom!
Om ni har åsikter så håll dom för er själva, dom kan såra och göra situationen värre!

Kommentarer
Postat av: Louise- väntar på min skatt

Helt rätt! Att vara mamma krävs det ingen speciell ålder på. Jag tror att man klarar allt, bara man vill :) sen att folk lägger sig i.. Det suger! Men tyvärr är många människor sådana att dom inte kan glädja sig åt andras lycka och de är väldig tråkigt :/

2011-03-11 @ 15:46:05
URL: http://loojsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0