Träning!

Mitt nya jag! Under hela hösten och vintern har jag suttit inne och inte gjort någonting ungefär, men nu är det dax att tänka på sommaren 11!
Ikväll beslutade jag mig för att börja träna, träna gratis utan några redskap och utan att behöva gå iväg till gymet och betala en gris summa.
Jag bestämde att jag ska göra träningen 2 gånger om dagen, alltså 1 gång på morgonen och en gång på kvällen.
  • Situps
10 stycken med benen sträckta i luften.
10 stycken med benen på golvet och fotsulorna ihop.
20 stycken med benen rakt fram eller böjda pch situpsen till sidorna.( ni väljer om ni ska göra varannan eller 10 åt gången).
  • Rumplyft:
10 stycket. Ligg på ryggen med fötterna i golvet. Ha händerna vilandes mot sidan av kroppen och lyft sedan rumpan mot taket. Spänn rumpan och låren och håll kvar i några sekunder och släpp sedan ner.
  • Bensving:
10 stycken vila 10 stycken. Stå på alla fyra och dra in ett utav knäna till magen. Svinga sedan benet bakåt och sträck det så långt du kan. Gör tio stycken på varje ben med en liten vila i mellan åt ifall de behövs.
  • Kissa hunden:
10 stycken vila 10 stycken. Stå på alla fyra, lyft ena benet upp mot taket och sänk sedan ner det utan att nudda golvet. Gör tio stycken på varje ben med en liten vila i mellan åt om de behövs.
  • Sidolyft
10 stycken vila 10 stycken. Lägg dig på höger sida och böj knäna så dom ligger i 90 graders vinkel. Håll upp din kropp med knäna och din högra underarm, dra in naveln mot ryggraden pch skjut upp höften mot taket.
Sänk sedan ner igen och upprepa tio gånger och byt därefter sida till vänster.
Ps: Glöm inte stretchningen före och efter träningen och det viktigaste av allt ÄT regelbundet och nyttigt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0