En undanflykt??

Sitter och kollar på arga snickaren och idag handlar de om en familj på 3 personer, 1 mamma 1 pappa och en son.
Mamman flyttade till huset först och träffade därefter pappan.
Pappan har ADD och när paret flyttar ihop börjar de renovera hela huset, men paret gör allting halvklart och när Andreas, (arga snickaren) kommer dit hänger de kablar över allt och ja de ser helt förjävligt ut.
Han frågar pappan varför de ser ut som de gör då säger han att de beror på hans funktionshinder.
A frågar varför är inte listerna uppe Pappan säger för om jag börjar med någonting och blir avbryten kan jag inte fortsätta.
A frågar om pappan lagar mat och barnet frågar någonting kan inte pappan laga klart maten Pappans svar jo, de kan jag.
Varför är huset inte färdigrenoverat? För de går inte för mitt funktionshinder.
Asså jag blir så sur när jag hör sånt, man ska inte skylla ifrån allting på sitt funktionshinder. Visst Add innebär att man kan ha svårigheter med att avbryta men man kan faktiskt fortsätta.
Det är som att ett rullstolsbunden skulle säga att ni måste bygga om lägenheten för jag kommer inte över listerna, fast dom gör de, Och som att en med ADHD Slår och bråkar hela tiden, men så går de ju inte till.
Varför är vissa människor så bra på att skylla från sig på sitt funktionshinder om man har något sådant. De är ren jävla lathet bara!
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Yohanna

ADD innebär:

# Ofta lättdistraherad av yttre stimuli

# Ofta svårt att följa instruktioner från andra

# Svårt att bibehålla uppmärksamhet

# Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs

# Tendens att tappa bort saker som är nödvändiga för uppgifter eller aktiviteter

# Svårt att organisera målinriktade aktiviteter

# Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan

de två nedersta passar rätt bra in på honom. Nock ska han inte skylla på sin diagnos, men tyvärr har ju killen rätt.



Och ADHD innebär inte att man slåss eller är arg, ADHD är som ADD fast med hyperaktivitet istället.



ADHD (Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder)

ADD (Attention Deficit Disorder)

2011-03-09 @ 21:32:40
URL: http://mymekka.blogg.se/
Postat av: M i m m i e | 17år&Gravid BF 2 mars 2011

jag gillar inte argasnickaren han är så arg hela tiden hahahahha XD

2011-03-10 @ 00:27:09
URL: http://livetsomintedulever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0