Förlåtelse!

Kan du förlåta någon som gjort dig illa, som gjort någon i din närhet illa? Kan du förlåta någon som ljugit för dig eller för dina nära? Kan du förlåta någon som varit otrogen eller någon som stjäl?
Att kunna säga ordet förlåt är något av det starkaste en människa kan göra. Att förlåta en person som på ett eller annat sätt gjot fel är också starkt.
Visst finns det saker man inte kan förlåta hos en människa, men man kan ändå inte hata den personen för att han/hon gjort fel en gång.
Jag kan förlåta en person som gjort mig själv illa eller någon annan i min närhet, men jag kan samtidigt hata personen för det han/hon gjort men ändå älska/tycka om som personen var innan och efter. Det finns så mycket vi kan förlåta men som man inte förlåter.
Att förlåta är mycket lättare att göra än att säga ordet förlåt. För mig är ordet förlåt ett starkt ord. Man förlåter en männsika som man på någon sätt gjort illa och man ska stå för det!
Vad tycker ni om förlåelse och ordet förlåt? Vad betyder det för er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0